آنالیز هزینه آماده سازی تیم ملی بسکتبال، 400 میلیون برای هر اعزام

به گزارش مجله سرگرمی، رامین طباطبایی در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه اولویت فدراسیون بسکتبال در امسال آماده سازی تیم ملی برای جام جهانی است، گفت: جام جهانی رویدادی نیست که آماده سازی برای حضور در آن در هر شرایطی انجام گردد. این آماده سازی باید در بالاترین سطح ممکن انجام گردد تا نتیجه آن برای رویارویی با بزرگانی مانند اسپانیا به کار آید.

آنالیز هزینه آماده سازی تیم ملی بسکتبال، 400 میلیون برای هر اعزام

وی توضیح داد: قاعدتاً این نوع آماده سازی به بودجه خوبی هم احتیاج دارد درحالی که از نظر مالی شرایط استثنایی داریم. هزینه اعزام ها نسبت به قبل سه، چهار برابر شده است و باید به خاطر شرایط مالی کشور باید مدیریت هزینه قوی تری داشته باشیم. از طرفی میزان بودجه 98 فدراسیون از سوی کمیته ملی المپیک یا وزارت ورزش هم معین نیست تا بتوانیم نسبت به برنامه های خود و برآورد هزینه هایی که برای آنها داریم، حساب و کتاب بهتری داشته باشیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به برنامه هایی که برای تیم ملی مصوب شده، اعلام نمود: با هماهنگی کادر فنی و بر اساس دعوت نامه های دریافتی، حضور در تورنمنت هایی به میزبانی پرتغال، روسیه، یونان و چین قطعی شده است. ضمن اینکه پیگیر هستیم تا در تهران هم بتوانیم برگزارنماینده دیدارهای تدارکاتی باشیم.

طباطبایی با بیان اینکه برای اعزام تیم 20 نفره به هر یک از رقابت ها فقط 200 میلیون تومان هزینه تهیه بلیت می گردد، اعلام نمود: البته هزینه هایی مانند اقامت در هر یک از این تورنمنت ها با تیم میزبان است اما قاعدتاً این اعزام ها هزینه های دیگری دارد که با خودِ فدراسیون است. با در نظر دریافت هزینه تهیه بلیت و دیگر هزینه های جانبی، به طور میانگین هر اعزام بین 300 تا 400 میلیون تومان خرج برای فدراسیون دارد.

وی در این رابطه ادامه داد: با این حساب هزینه لازم برای شرکت در تورنمنت های مصوب حدود 2 میلیارد می گردد. این رقم بر اساس نرخ و قیمت های امروز است که قاعدتاً تا دو سه ماه دیگر تغییر خواهد داشت. از طرفی تیم ملی به جز شرکت در این تورنمنت ها برنامه های دیگری هم دارد. دعوت از تیم ها، پیگیری تمرینات در تهران، اقامت بازیکنان، مهیا کردن امکانات آنها و … هزینه هایی دارد. در کل از روزی که تمرینات شروع می گردد تا زمان اعزام به چین و حضور در رقابت ها، هر روز برای فدراسیون و آماده سازی تیم ملی هزینه دارد.

قاعدتاً بودجه تخصیصی از طرف کمیته و وزارت با توجه به دیگر برنامه ها و فعالیت هایی که فدراسیون دارد، برای تأمین این هزینه ها کافی نیست. چه راهکاری برای تأمین منابع مالی مورداحتیاج دارید؟ رئیس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال گفت: چند میلیارد تومان هزینه آماده سازی تیم ملی می گردد. سعی داریم برای جام جهانی اسپانسر داشته باشیم. لازمه حضور تیم ملی در میدان اینچنینی داشتن حامی مالی است. البته برای اسپانسرها هم باید جذاب باشد که بسکتبال را در یک میدان جهانی حمایت نمایند. در این زمینه با سه، چهار شرکت بزرگ رایزنی هایی داشته ایم و به نتایجی هم رسیده ایم. امیدوارم زودتر توافقات لازم صورت بگیرد.

طباطبایی تاکید نمود: برنامه روزانه تیم ملی بسکتبال تا پیش از جام جهانی معین است. از 18 خردادماه تمرینات شروع می گردد و طبق این برنامه پیش می رود. از نظر مالی و برای تأمین اعتبارات لازم هم نگرانی نداریم اگرچه کار خیلی سخت است.

رئیس فدراسیون بسکتبال در بخش دیگری از گفتگویش با خبرنگاران در خصوص کسب نتیجه از جام جهانی و اینکه آیا ایران می تواند به عنوان بهترین تیم آسیایی برای المپیک کسب سهمیه کند؟ گفت: قاعدتاً در این زمینه چین که میزبان مسابقات است، حریف جدی ما محسوب می گردد اما هیچ نتیجه ای قابل پیش بینی نیست. عملکرد هر یک از تیم های آسیایی در گروه خودشان معین نماینده است. امید داریم و سعی می کنیم بتوانیم بهترین تیم آسیایی باشیم و سهمیه بگیریم.

وی همچنین در خصوص لیگ برتر و اینکه تیم هایی مدعی پتروشیمی و شیمیدر نتوانستند فینالیست شوند، گفت: این نشان می دهد که مدعی بودن برای نتیجه دریافت کافی نیست. پتروشیمی و شیمیدر از تیم های مدعی بودند که انصافاً هم خوب کار کردند اما دیگر تیم ها هم بیکار نبودند. عملکرد خوب نفت آبادان و شهرداری گرگان نشان داد که مدیریت در دیگر تیم ها برای کسب بهترین نتیجه بوده است.

طباطبایی به مدال برنز نماینده بانوان ایران در مسابقات غرب آسیا هم اشاره نمود و گفت: مدت زمان زیادی از مجوز صادر شده برای حضور محجبه بانوان نمی گذرد و این مدال نشان دهنده رشد سریع در این بخش بوده است. خوشبختانه پتانسیل بسکتبال بانوان بالا است و همین مسئله ما را نسبت به عملکرد این بخش امیدوار نموده است.

شارژ 10: شارژ 10: مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

جعبه مهر: جعبه مهر: با همدیگر مهربان باشیم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 20563

به "آنالیز هزینه آماده سازی تیم ملی بسکتبال، 400 میلیون برای هر اعزام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز هزینه آماده سازی تیم ملی بسکتبال، 400 میلیون برای هر اعزام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید